tisdag 26 maj 2009

Lite deppig idag

En liten underdrift i rubriken. :-)
Idag fick jag månadsbrevet från min organsiation. Pga ändrade rutiner i Vietnam så går allt långsammare än vanligt. Man har börjat skicka handlingarna med vanlig post istället för med kurir vilket tar längre tid, man har endast en person numera som arbetar med alla svenska ansökningar - förut var de flera.
Det stod att vi som väntar som det ser ut nu måste räkna med åtminstone 6 måander mellan barnbesked och resebesked och det fick mig att bryta ihop...
Konstigt kanske - i praktiken kanske det inte betyder någonting eller så blir det några veckors ytterligare väntan (att det kan vara ännu mer förtränger jag just nu) men jag kunde inte hantera det kände jag.
Jag vill hämta henne nu nu nu - inte om någon/några månader!

Sedan stod det också att vistelsen blir längre i Vietnam om man åker under sommaren - det r semestertider där med - och det känns också lite besvärligt. Dels så blir det besvärligare för min syster - men det är ännu besvärligare med en senare resa egentligen. Jag vet inte heller hur jag ska göra med min semester. Klokast vore att skjuta på den en vecka - men det känns omöjligt att orka just nu!

Undrar om jag kommer att skratta eller åtminstone dra på munnen åt att det här kändes så jobbigt någon gång i framtiden. Det känns inte så!

3 kommentarer:

  1. Vet hur du har det. Våra 5 månader mellan BB och RB för sonen kändes ibland outhärdliga. Hör av dig om du vill ha lite mer personlig kontakt via mail etc. Jag har en del resedagböcker från Vietnam som du kan underhålla dig med.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket tråkigt besked, har inga ord till tröst. Hur länge har du väntat nu och hur gammal är din lilla tjej?
    Sänder dig en stor cyberkram!!!
    Du får försöka hitta på något under din semester som du kan se fram emot, och skulle det bli resebesked istället så är ju det helt ok!

    SvaraRadera
  3. Förstår att det inte känns så himla roligt just nu... Lider med dig!

    SvaraRadera