tisdag 5 maj 2009

Inga bilder idag...

Bilderna kom inte idag - jag fick ett mail på förmiddagen att hon hoppades hinna skicka dem på eftermiddagen - men icke...
Jag hoppas de kommer imorgon. Jag är såå nyfiken på dem. När jag kom till jobbet i morse satt en kollega vid den gemensamma datorn och jag kände hur hornen växte på mig... :-D
Jag hade jättesvårt att klara av att vänta på min tur. Och när de nu inte kom idag så började jag halvt om halvt på allvar fundera på om jag skulle ta en dag ledigt så att jag kunde bevaka mailen.
Insåg ganska snart att det var lite överdrivet. :-)
Jag funderar på om jag ska unna mig en dag innan jag får resebesked för att kunna bocka av olika saker som behöver göras i lugn och ro, men än så länge jobbar jag på. Det känns som om jag vill ha så mycket ledig tid som möjligt i samband med att jag hämtar hem henne. Man vet ju inte hur länge det kommer att dröja innan föräldrapenningen kommer att komma igång heller.

Men - om jag får ett resebesked med kort varsel - ja då tar jag nog semester på studs.

På tal om försäkringskassan så ska jag på infoträff för blivande föräldrar nästa vecka.
Utan att vi visste om det så har mina vänner anmält sig till samma träff. Kul -eftersom det är roligare att gå dit med någon man känner. Vi har följt varandras resor mot barn och nu kommer vi att bli mammor ungefär samtidigt. Lite extra kul tycker jag att det är eftersom jag spekulerar i att andra blivande föräldrar kan få lite huvudbry om vi 3 kommer dit tillsammans. Mina vänner ska nämligen bli mammor båda 2 - till samma barn. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar