lördag 9 maj 2009

Mycket att glädjas åt

Jag har egentligen så mycket att skriva om så att det nästan blir ett hinder för att komma igång. Det blir en kort uppdatering nu - så skriver jag mer om det senare.

Jag har i alla fall pratat med familjen som hämtade sin dotter för bara några veckor sedan från lillans barnhem - och som också tagit kort på henne!

Det var såå roligt och jag fick så mycket nyttig information som gör förberedelserna lite lättare. Jättevärdefullt! Det känns konstigt att verkligen prata om konkreta småsaker - det blir så verkligt, men samtidigt så overkligt. Ska jag verkligen få vara med om detta underbara snart!

I fredags fick jag en glad överraskning till - det kom 11 nya kort på tösen - tagna samma dag!
På två av korten blir hon matad, på ett blir hon gosad/busad med och det gör mig så lycklig att se! Och det känns så speciellt att titta på när hon äter - samma dag som det skedde.

Nu får Maria gärna ringa på måndag och säga att det är dags!
Lilla, lilla skruttan min!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hittade hit för ett litet tag sedan och läser din blogg med stort intresse och spänning, men jag har också följt dig(och alla andra som väntar och längtar) på vietnamlistan under en längre tid. Jag hinner inte skriva så mycket där nu mera, men det uppstår ett litet glädjerus varje gång jag läser om BB och RB. Det är så många känslor inblandade som man själv har upplevt och aldrig kommer att glömma.

    Jag heter Stina och har två döttrar från Vietnam som jag har adopterat som ensamstående. Jag känner en familj som nyligen har fått BB från Danang via Bfa. Hoppas att det är okej att jag har lämnat ut din bloggadress till dem??
    Det är ju helt fantastiskt vad många foton ni får!

    Lycka till på din livs resa och hoppas att resebeskedet kommer snart!

    SvaraRadera
  2. Hmm min kommentar verkar ha försvunnit - gör ett nytt försök!
    Kul att du hittat hit - och spännade med en tvåbarnsmor! :-)

    Det är bara roligt om dina vänner hittar hit. Jag har sagt till Maria att hon gärna får lämna ut mitt namn och mailaadress om några andra Da Nang-väntande vill ha kontakt. Vi är ett gäng som väntar på RB och jag skulle tycka att det var roligt att lära känna varandra lite. :-)

    SvaraRadera