tisdag 12 maj 2009

Lite av varje

Idag när jag kom hem från jobbet låg ett litet brev och väntade på mig. I brevet låg ett litet halsband med en älva på till min lilla flicka. (hennes namn betyder ju älva) Brevet var från en av mina vänner som skrev att hon förstod att jag längtade och att det var många som längtar med mig och att hon hoppades att min älva snart har halsbandet runt sin hals.
Så himla gulligt gjort - jag blev jätterörd!

Sedan hade jag fått mail om att tjejen som ska till samma barnhem för att hämta hem sin dotter och som har med sig mina presenter till lillan åker nu på torsdag. Det har alltså dragit ut lite på tiden för henne men nu är hon på väg! På väg mot sin dotter (och min)

Jag vet inte om det bara är hon som åker nu - de var 3 som fick bb ungefär samtidigt. Efter dem så var det jag som fick bb. Jag vet att det inte behöver betyda någonting, men det känns i alla fall bra om det vore så att inga andra väntat längre än mig...

Idag använde jag min e-legitimation för att logga in på försäkringskassan och göra en kalkyl på hur mycket föräldrapenning jag kommer att få ut. Jag har svårt att se hur mycket eller lite pengar jag kommer att ha att röra mig med sedan. Men tji fick jag. Jag har aldrig fått ut några pengar från försäkringskassan och följdaktigen inte heller registrerat någon inkomst där så enligt deras beräkningar så skulle jag bara få garantisumman. Så är det ju som väl inte, men jag får väl ha tålamod - där också... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar