torsdag 30 april 2009

kort på sovande älva

Ett snabbt inlägg innan valborgsfirandet tar fart...
Idag fick jag tre nya kort på min lilla efterlängtade skatt. Hon sover på korten och ser så fridfull ut. Men jag reagerade med att börja gråta när jag fick upp första bilden . På de tidigare bilderna har hon visats fram på något sätt - nu såg jag en vardagssituation och även om jag är jättetacksam så gör det så ont.
Lite påverkar det ju också att det ser allt annat än ombonat ut på bilderna. Hon sover i en säng järnstänger på en bastmatta. Men å andra sidan ser det rent och fräscht ut - det är säkert skönast att inte vara så inbäddad i värmen och hon ligger och snuttar på en filt. Lilla lilla vännen min - om jag ändå fick hämta dig nu! *gråter lite till*

Jag fick också reda på att någon som nyss kommit hem med sitt barn har tagit bilder på henne som jag antagligen får nästa vecka!
Hurra!

1 kommentar:

  1. Det är som du säger - hon sover säkert så för att det är bekvämast i värmen. Och, sedan skall man också betänka att hon i dagsläget inte vet något annat än just det där. Och därför är det det vanliga för henne och inget vare sig konstigt eller obekvämt. Den känslan ligger alldeles säkert bara hos dig.

    Men, jag förstår så väl hur du känner. Om du bara visste hur mycket jag håller mina tummar för att du snart skall få komma iväg. Jag som inte ens känner dig, egentligen :-). Så kan det gå i den stora bloggvärlden.

    Jag ser fram emot att få följa dig när hon är här sedan också. Hoppas att du finner tiden, ron och viljan att fortsätta uppdateringen då!

    Kram på dig - snart snart är hon här!

    (Får man fråga vad det är som gör att det dröjer? Jag tänker förstås på att "alla vet" att det är din dotter och "allt" är klart. Vad är det man väntar på?)

    SvaraRadera