fredag 17 april 2009

Barnvakteri

I kväll sitter jag barnvakt åt två rara barn på 2 och 4 år. Nästa fredag ska jag barnvakta två lika rara ungar på 6 och 3. Snart ska jag tillbringa fredagarna - och alla andra dagar med mitt eget lilla barn! :-)
Nu när jag gör alla praktiska bestyr med barnen runt omkring mig så tänker jag på hur det kommer att bli i framtiden. Jag arbetar som förskollärare och matar, byter på och nattar små barn varje dag (jobbet består av mycket annat också, men just nu är det dessa aktiviteter som känns speciella)

Ibland får jag för mig att jag borde "leva livet" de här sista veckorna/månaderna som återstår av mitt "fria" vuxenliv. Men mest av allt vill jag boa, förbereda mig, shoppa, drömma om framtiden. Jag vill ju faktiskt inte "festa hela natten"- jag har hunnit med det också :-)

Däremot så ser jag till att ta låånga sovmornar, låånga bad, sitta på uteserverningar och dricka kaffe eller öl i solen och så vidare och så vidare...

Sovmornar och öl kommer nog att dröja ett tag - långa bad med kanske, men kaffet ska nog inte ställa till med några större problem ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar