tisdag 14 april 2009

Några har hittat hit! :-)

Jag såg just i kommentarerna att åtminstone två personer har hittat hit - men som den ovana bloggare jag är så lyckades jag inte kommentera kommentarerna!

Men - det sporrar mig att försöka skriva lite oftare än förut...
Om någon mer läser - kommentera gärna :-)

Idag fick jag i alla fall 3 nya kort på min lilla tös. Var inte alls beredd på det - kollade mailen stup i kvarten ändå eftersom jag mailat en del frågor till organisationen, men så sent på eftermiddagen så hade jag fått dessa skatter. De är tagna i torsdags och hon ser pigg, rund och välmående ut. Halleluja höll jag på att skriva ;-)

Hon ska i alla fall till doktorn snart. Hon har nämligen en liten "skavank" som kommer att kräva läkarkontakt. Även om det med alla sannolikhet inte är något som kommer att påverka henne något nämnvärt - förutom dessa läkarbesök och en ev operation för att fixa till det i framtiden -så skulle hon lika väl ha kunnat komma som special need-barn har jag insett så här i efterhand.
Nu gjorde hon tack och lov inte det - för då skulle hon kanske inte blivit min. Tänk om någon annan fått erbjudande om att få henne - det känns helt absurt.

Kanske hade hon ändå blivit min - jag vet inte - men tanken svindlar - för fast jag inte ens träffat henne ännu så känns det ändå som om hon är det enda! Det känns nästan löjligt att ha fastnat så för en liten människa som finns på andra sidan jorden, men jag antar att det blir så när man går igenom den här processen. När jag fick mitt barnbesked så var hennes läkarundersökning ännu inte översatt men jag insåg att det kvittade vad som skulle stå i den - jag hade tagit det!

Jag är i alla fall inte det minsta orolig för att jag inte ska kunna "knyta an" till denna lilla människa - inte ett dugg - men samtidigt är jag medveten om att jag inte känner henne alls, och jag är jättenyfiken på vem hon kan vara och full av ödmjukhet inför att jag ska vända upp och ner på hennes liv så totalt!

Tillbaka till "skavanken" - jag vet inte vad jag ska kalla det för utan att berätta vad det är och det tänkte jag undvika på bloggen - det positiva i det hela är att jag kommer att få ytterligare information om henne i samband med läkarbesöket - hoppas bara att det inte blir jobbigt för henne!
För övrigt så har hennes morbror precis samma "skavank" - jag får nog börja tro på ödet ändå.

:-)

2 kommentarer:

  1. Men, precis så är det ju att vänta ett bio-barn också. Man älskar dem ju trots eventuella skavanker. Hon är ju din, oavsett.

    Så skönt att det inte är något värre än att hon i såfall bara behöver opereras (för hennes egen skull) och att ni redan har erfarenhet av samma sak i familjen. Kunde ju inte bli bättre, helt enkelt.

    Åh, jag förstår att väntan är olidlig på att få träffa henne. Just det där med att inte riktigt få veta när. Men, på ett sätt är det ju samma sak med en "vanlig" graviditet också - så, du går ju igenom samma saker, fast på ett annat sätt bara. Lite läckert, ändå, eller hur?!

    Har du givit henne ett namn redan, eller har du flera på lut som du skall "prova på henne" när du väl träffar henne? Jag förväntar mig inte att du skall berätta här vilket det är, om du har valt - jag är bara nyfiken - hoppas att det är OK!

    SvaraRadera
  2. Det är helt okej!
    Jag har ett namn som jag (nog) har bestämt mig för. Jag har fäst mig väldigt mycket vid hennes namn som hon har nu och tänker mig att jag ska använda båda så får hon välja senare om hon vill. Vi får väl se hur det blir med det.

    Jag tror att det kan kännas speciellt för henne att ha den här likheten med sin morbror - om inte annat så gjorde det ju att jag inte blev orolig när jag fick reda på att hon hade det!

    SvaraRadera