måndag 20 april 2009

Presenter till min älva

Jag har den stora förmånen att ha kontakt med en tjej som snart snart ska åka till min flickas barnhem för att hämta hem sin dotter. Och snäll som hon är har hon lovat att ta med några små presenter till min lilla.

När jag fick reda på det så låste det sig totalt för mig ett tag. VAD skulle jag skicka henne? Jag drömde mardrömmar om att jag skickade något som hon skadade sig på (fick snöre runt halsen, småbitar i halsen - osv osv) Men helt logiskt så vet jag ju att de skaer som säljs till bebisar här är så säkra som man kan begära, men då infann sig i princip samma känsla som när jag skulle köpa en första sak för att fira mitt medgivande - det kändes så viktigt vad det var så att jag inte kunde bestämma mig.
Men nu har jag faktiskt bestämt mig och jag känner mig nöjd med mina val. Jag kommer att skicka ner en liten snuttefilt som jag har en dublett av och där jag kommer att ta med mig den andra ner när jag hämtar henne. Jag kommer också att skicka ner en leksakstelefon där en av knapparna spelar upp ett litet meddelande som jag har spelat in - och jag kommer att skicka ner en liten nalle med vingar som mormor har köpt till henne. Så nu har jag spelat in ett litet meddelande där jag säger Chao och hennes namn och att jag längtar efter henne och avslutar med hejdå på vietnamesiska.

Även om det känns helt fantastiskt att få möjlighet att skicka dessa små saker till henne så känns det ändå större att jag antagligen kommer att få en hel del förstahandsinformation kring hur hon är och har det. DET är stort! Och lite dubbelt - någon kommer att få se och kanske till och med hålla mitt barn före mig. Jag vill åka nu!!! Har jag möjligen skrivit det förut? ;-)


Men - efter som jag nu inte är på väg riktigt än, så är ju det näst bästa att få veta lite mer om henne. Vore inte dumt att få lite information om hur stor hon är till exempel - det är svårt att köpa kläder och svårt att låta bli! :-)

Längtar, längtar , längtar!!!

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag tänkte presentera mig, har följt din blogg ett tag. Men när du undrade om några var här o läste så hade jag inte tid att logga in mig, men nu såå! Jag är en 6-barnsmamma, älskar barn och har alltid drömt om att adoptera. Så hade jag inte fått egna barn hade jag garanterat adopterat, tycker det känns lika stort! Önskar dig lycka till på din resa, förstår att det känns lite att få skicka ner presenter! Undrar hur gammal din flicka är? Mina barn är mellan 3-17 år, jag bor i småland.

    SvaraRadera
  2. Kul att hitta din blogg! Jag ser fram emot att följa dig när du åker till din flicka. Kommer du försöka att blogga när du är i Vietnam?

    Kram, Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Hej har läst här ett tag men inte kunnat sända en kommentar, precis som du lite trög:-)

    Har nu mera en ny blogg och gör ett nytt försök.

    Kommer in till dig titt som tett för att se om du är i väg eller ej. Alltid lika kul att följa en "ny" adoptant till sitt barn. Spännande att du är ensam om att adoptera.

    SvaraRadera
  4. Måste säga att du har kommit på så himla bra saker till din lilla tjej! Hon får höra din röst lite i förskott, så att den blir lite bekant - och så kanske du tvättar snuttefilten i ditt tvättmedel innan du skickar den, så att den luktar lite som du? Så smarta idéer, tycker jag! Och att låta presenten från blivande mormor få bli en av de första, tycker jag också var supergulligt av dig. Inte bara för flickans skull... :-)

    SvaraRadera