onsdag 15 april 2009

Drömmar

I natt drömde jag om mitt första möte med lilltösen.

När jag kom till Vietnam var hon 3 år och pratade svenska (just språket förvånade mig inte i drömmen).
Barnhemsföreståndaren sa att de tyckte att det var så roligt att en 3-åring fått föräldrar men ändrade sig och sa - nej, vad säger jag - 8 månader är hon ju. Jag förstod att det inte stämde men var bara rädd för att något skulle krångla till det och spelade med - visst var hon 8 månader ;-)

Hon hade hemska utslag i ansiktet men förklarade för mig att det var maskar som kröp under huden och att hon visste vilken medicin hon behövde. Vi fick låtsas att jag kommit på det själv -hon var ju en bebis officiellt och kunde inte prata ju.... Mycket underlig dröm när jag tänker på den så här i efterhand, men trots alla konstigheter så var jag hela tiden lugn - och så otroligt lycklig!

Jag kommer inte ihåg om jag redan har skrivit om den dröm jag drömde för ett tag sedan. Jag drömde att jag hade fått resebesked och att det bara var dagar kvar tills jag skulle åka och när jag vaknade så trodde jag att det var sant en kort stund - och blev så besviken när jag insåg att det inte var det.

En motsats till morgnarna efter barnbeskedet då jag vaknade och var rädd för att det bara var en lyckodröm och därför hade hennes foto på nattduksbordet så att jag direkt kunde se att drömmen var sann! :-)

Alla mina drömmar är på väg att gå i uppfyllelse! :-) (peppar, peppar, ta i trä, om Gud vill osv osv)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar