tisdag 21 april 2009

pyssel i väntanstider

Idag har jag ägnat mig åt lite adoptionsarbete igen.
Avklarat:
  • Igår kom ett nytt mail från BFA - en ny blankett att skriva under i 4 exemplar, få bevittnade och skicka till BFA för legalisering. Skickade iväg dem direkt...
  • jag har sorterat bland alla mina handlingar och tror att alla viktiga handlingar som ska med till Vietnam nu finns i några mappar medan de andra finns i andra mappar. SÅÅ SKÖNT! (sedan har jag inte fullt klart för mig vilka orginal/kopior som verkligen ska med - ska till exempel båda hemutredningarna med? Den ena är ju den som skickades till landet och som jag fick bb på, och den andra gäller nu. Ska båda översttningarna också med i så fall? Inte vet jag, men det är i alla fall ordning på dem nu)

På gång:

  • Jag har också kopierat mitt nya pass - imorgon ska jag få kopiorna vidimerade och sedan ska de skickas för legalisering
  • läkarintyget: Imorgon ska jag ännu en gång intyga att jag mig veterligt vare sig lider av TBC, psykisk sjukdom eller HIV, min namnteckning ska bevittnas och sedan ska jag på läkarundersökning för att få en underskrift och stämpel på att jag är fullt frisk. Det gör mig nervös - tänk om läkaren skulle hitta något så att han inte skriver på. Jag vet - jag nojar - men så är det. Ska bli så skönt när jag kan lägga det till handlingarna också
  • Medicin till lillan: Jag ska försöka få läkaren att skriva ut medicin mot skabb till lillan för säkerhets skull - jag hoppas att han kommer att göra det. Jag ska också visa upp bilder på "skavanken" för läkaren och förhoppningsvis få en bild av vad som kommer att behöva göras i framtiden...
  • koppla ur airbagen i bilen: Jag fick en positiv överraskning idag - en god vän som lovat hjälpa mig med en reparation av min bil har på eget initiativ även frågat verkstaden om att koppla ur air-bagen på passagerarsidan - en sak som hängt över mig och som nu kommer att bli gjort! Är såå tacksam!
  • Jag började fila lite på ett tal som jag eventuellt kommer att få hålla under ceremonin - känns skönt att ha börjat med det också...

Allt som allt så är jag nöjd med dagen.

Men jag längtar.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar