måndag 31 augusti 2009

Lycklig, lycklig, lycklig!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva - men det är inte anledningen till att jag inte skriver så mycket - det är jättesvårt att komma in på den här sidan för mig.

Imorgon har jag i alla fall haft lillan hos mig på heltid i en vecka. Jag tror att jag i genomsnitt har haft henne i famnen eller i alla fall hud mot hud 20 timmar om dygnet fram tills igår. Hon vill gärna sitta i famnen, ligga på min mage, bada inte minst, vara nära nära.... De timmar jag inte haft henne i famnen är hennes långa middagssömn - då söver jag henne i min famn och lägger henne i spjälsängen och sedan ca 2 timmar efter att hon somnat på kvällen tills jag går och lägger mig. På kvällen söver jag henne i min säng - vill sova tillsammans med henne och inte minst att hon ska vakna alldeles intill mig. Lillan har verkat vara helt nöjd med arrangemanget - har jag någon gång provat att sätta ner henne på golvet så vill hon upp igen. Tills igår - då hon velat leka mer, velat gåträna och krypa omkring. Jag fortsätter att följa hennes signaler - vill hon bli buren så bär jag, vill hon leka - ja då leker vi. Så det senaste dygnet kanske jag bara har haft henne hud mot hud i dryga 19 timmar ;-)

Lillan verkar ha tagit denna stora stora förändring i livet bra än så länge. Hon äter och sover och skrattar och ler - men absolut inte bara, och det är jag glad för. Hon protesterar vid blöjbyten och när hon blir uttråkad, hon tar inte nappflaskan dagtid alls utan vill dricka på alla möjliga andra sätt - och som sagt - det känns bra! Hon verkar tillräckligt trygg för att våga protestera och hon vågar säga nej till mat (läs mjölkersättning) - hon litar på att hon ska få vad hon behöver ändå.

Jag vet så klart att vi bara är i början av vår resa tillsammans och att allt kan ändras många gånger om men som jag skrivit förut - vår resa börjar bra och det gläds jag över!

Mitt lilla barn - idag har jag flera gånger hört repliken som andra nyblivna föräldrar vittnar om att man får höra - "she is a very lucky girl" och jag svarar varje gång - "I´m the lucky one"
- åh Gud vad jag menar det!

2 kommentarer:

  1. Det är som du säger: Ni har fått en absolut drömstart tillsammans! Hon tar vad hon behöver och verkar helt och hållet trygg med dig på en gång. Det är ju helt fantastiskt och på något sätt så måste det ju innebära att detta är en "match made in heaven" eller vad tror du? Allt var förutbestämt :-).

    SvaraRadera
  2. Välkomna hem. Det låter helt fantastiskt!

    SvaraRadera