tisdag 4 augusti 2009

Små barn

Idag har jag ännu en gång träffat en kompis som har barn i ungefär samma ålder som min flicka. Det känns så speciellt - både att tänka att våra barn antagligen kommer att leka tillsammans i framtiden och att ha närkontakt med ett barn i den åldern och veta att snart, snart (peppar, peppar) så kommer jag att hålla mitt barn i famnen.

Jag skriver mitt i natten - vilket innebär att det är morgon i Vietnam. Min lilla tös kanske leker just nu eller äter eller busar eller vad hon nu kan göra. (nej, inte gråter hon inte, inte är hon ledsen eller ensam eller rädd - nej då, absolut inte)
Och en tjänsteman på ett kontor någonstans skulle kunna hålla i mina papper och se till att drömmen blir till verklighet... Just nu - det är ju möjligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar