måndag 10 augusti 2009

Mycket bättre dag än förväntat

Jag bävade som sagt lite inför att komma tillbaka till jobbet idag men det gick ganska bra ändå. Hann berätta vad jag vet om förseningar och anledningar till dem, och sedan fick jag ett uppdateringsmail från organisationen.
Hon som var sjuk i Vietnam har tillfrisknat, mina papper "är näst på tur", man verkar få sköta postgången själv och slippa skicka den med1-3veckorsposten. Mailet slutade "håll ut så hoppas jag att vi hörs snart igen"
Jag blev som himla glad! Jag vet inte hur länge det kommer att dröja ändå, men nu finns ju hoppet att det kan gå fort. Fick tårar i ögonen av lycka - jag bara undrar hur jag kommer att reagera när jag väl ska få resa. :-)

Sedan är det en njutning att komma hem till lägenheten också. Det är ju ganska färdigt för den lilla här hemma och det har det ju varit ett tag, men eftersom jag varit borta i 5 veckor så har jag liksom glömt bort det och blir så glad när jag ser spjälsängen, skötbordet, matstolen och vagnen. :-) Det ska bo ett litet barn här snart (peppar, peppar)

1 kommentar:

  1. Åh, vilka härliga nyheter! Nu ser jag fram emot nästa del av dem. Snälla, försök försök få tid att skriva ett par rader här innan du väl sticker när du får beskedet! Iiih, det närmar sig!

    SvaraRadera