torsdag 30 juli 2009

livet i framtiden

Hur kommer livet att gestalta sig - och när kommer förändringen att ske? Det är svårt att få nytt stoff till drömmarna och tankarna för det går ju inte att veta. Jag vet inte när jag kommer att få hämta lillan och jag vet inte hur det kommer att bli. Det är klart att jag kan föreställa mig ganska mycket hur det kommer att bli - men ändå inte.

Jag kan inte veta hur jag kommer att känna och reagera även om jag kan föreställa mig, men jag kan inte veta hur lillan kommer att känna och reagera och det är en del i det stora i att bli förälder tycker jag. Att det är en alldeles egen liten människa med egna tankar, känslor, humör och egen vilja som man får ansvar för.

Och samtidigt så kommer vi att skapa varandra - hon kommer att påverka mig och jag kommer att påverka henne. Hur kommer vi att "dansa tillsammans" genom livet? Mina steg kommer att påverka hur hennes dans blir och hennes steg kommer att påverka hur min mammadans blir.
Det är stort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar