söndag 28 juni 2009

omställning

Jag tänker ganska mycket på den omställning som det kommer att bli att bli mamma och leva med ett litet barn. Jag är inställd på att livet kommer att förändras radikalt, jag inbillar mig inte att det kommer att vara rosaskimrande hela tiden och ja - det mesta kommer att förändras eller i alla fall påverkas. Men förstår jag det verkligen? Jag hör om andra som kommer hem med sina små som uttrycker att omställningen var mycket större än vad de trodde, och då är fråga - trodde de som jag eller ej? Kommer även jag att bli överraskad? Säkert! :-)

I alla fall så föröker jag vara inställd på att det mesta kommer att fungera bra för oss. Tro inget annat än att jag är fullt medveten om alla svårigheter som kan uppstå men jag tror på att ändå utgå från det positiva men ha en handlingsberedskap för det som kan vara svårt. Jag tror att ens syn på saker och ting verkligen är med och påverkar hur de till slut blir.

Idag fick jag mail från tjejen som hämtat ett barn på min flickas barnhem och som tog med presenter till min lilla. Hon skulle skicka bilder senare - än har inga kommit, men jag är så förväntansfull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar