torsdag 4 juni 2009

lillan 7 månader

Idag - eller egentligen igår, ser att klockan passerat midnatt - så är min lilla 7 månader....
Lilla skruttan. Jag har hela tiden sagt att vi kommer att få varandra när hon är 6 eller 7 eller 8 månader. Det kan ju fortfarande bli så även om tiden går!!!
Det börjar kännas mer och mer overkligt det här - lite läskigt eftersom det ju i verkligheten kommer närmare och närmare. Jag borde verkligen ta tag i sådant som måste tas tag i - jag ska ju faktiskt åka även om jag inte vet när och mycket av det som borde göras behöver jag inte vänta med men av någon anledning väntar jag.
Jag är i alla fall nöjd med att ha skjutit upp min semester en vecka -var på barnavårdskurs idag och fick information om föräldrapenning (igen - jag hinner verkligen bli välutbildad ;-))
Jag börjar inse att det är stor risk för att det kommer att bli ett glapp mellan lön och f-penning. Även om jag kan starta upp mitt ärende redan nu, så kommer de inte att börja handlägga det förrän vi är hemma igen om jag fattade rätt och då tar det 30 dagar...
Så - att se till att semestern räcker lite längre känns helt rätt... jag hoppas förstås på att knappt hinna ha någon semester innan jag reser. Jag kommer att ta ut semester från och med den 6 juli och den 12 juli har jag väntat 6 månader... Det är fullt tillräckligt tycker jag ;-)

1 kommentar:

  1. En skön badsommar och sedan skall du se att du kommer att gå där i höst och plocka höstlöv med din lilla flicka. Och du kommer att få planera en jul med ditt eget barn, köpa julklappar och skapa traditioner. Så mysigt!! Snart är hon här! Om man tänker på att ni skall vara varandras resten av livet sedan så är dessa dagar och månader bara som en "fis i rymden" om man jämför...

    SvaraRadera