torsdag 19 mars 2009

Du får ta den tid du behöver!

Jag får inte knacka på hennes dörr om jag inte är beredd att komma in,
jag får inte göra om hennes namn och börja kalla henne för min.
Jag får inte vandra på hennes väg utan att visa henne mitt mål
och inte stjäla av hennes godhet för att fylla upp mitt hål.

Jag får inte riva hennes murar som hon omsorgsfullt har byggt
om jag inte skyddar hennes drömmar så att hon kan sova tryggt.
jag får inte ha henne som en dröm, nej hon vill vara min verklighet.
Jag får inte säga att jag hoppas om jag inte tror jag vet.

Jag får inte andas på hennes panna och inte få henne falla mer
om jag inte sen kan stå för all den oreda jag ger
och jag får inte röra vid hennes hjärta som om allt var uppenbart
men jag önskar inget hellre än att göra allting mot henne snart.

Jag får inte röra vid hennes hjärta som om allt var uppenbart
men jag önskar inget hellre än att göra allting mot henne snart.
(Fritt efter Sonja Aldén)
Jag har full respekt inför det faktum att jag ska vända upp och ner på hennes värld snart, men jag känner mig också väldigt trygg i att jag är beredd att komma in genom den dörr jag knackar på och att det just är att kalla henne för min so mjag ska göra - hon är min och jag är hennes. Jag är ocks å beredd att försiktigt riva hennes murar men inte låta henne falla utan finnas där och fånga upp henne.
Och hennes hjärta - ja, det vill jag röra vid som hon redan rört vid mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar