måndag 16 mars 2009

Chao Boy toy

Har försökt lära mig vietnamesiska via nätet ikväll - jättekul och jättesvårt. I min öron så låter godkväll såsom jag skrev i rubriken - det kommer jag ihåg i alla fall. :-)
Tack går också bra - Come on! :-)
Det var ett riktigt bra gratisprogram jag hittade med övningar för att nöta in orden.
Hittills har jag försökt lära mig
  • Jag heter,
  • ursäkta,
  • förlåt,
  • please till män och
  • please till kvinnor,
  • how are you till män
  • och till kvinnor,
  • ja,
  • nej,
  • godmorgon,
  • godkväll,
  • hej,
  • hejdå,
  • Bra tack, och du? till kvinnor
  • och till män
  • tack

Kommer jag att kunna lära mig det - jag vet inte men jag har kul medan jag försöker :-)

Jag ska försöka lära mig lite kärleksord att använda till min lilla - ska leta vidare i programmet nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar