måndag 26 oktober 2009

Var på besök på jobbet idag

och träffade alla mina söta förskolebarn och trevliga kollegor.
Mina kollegor frågade vad jag kallar henne - hennes svenska tilltalsnamn, hennes vietnamesiska eller båda som dubbelnamn. Jag svarade sanningsenligt att det är lite olika men att jag oftast sa älskling ;-)

De testade då - ropade det svenska namnet - ingen reaktion, ropade det vietnamesiska - inte då heller, men när kollegan ropade "älskling" tittade hon genast upp. :-D
Jag måste börja skärpa mig - kollegan berättade om ett barn som verkligen trodde att han hette lillebror. Vore ju inte så bra om hon presenterade sig själv som älskling :-)

Min älskling verkar har fått en inbyggd radar för när jag pratar i telefon när hon har somnat. De senaste kvällarna har hon vaknat till då - likadant ikväll. Det räcker ofta att jag lägger henne ner för att hon ska somna om men de gånger jag har försökt det och fortfarande haft samtalet kvar då har hon baske mig inte somnat. Antagligen utstrålar jag lite "stress" då - att jag vill att hon ska somna fort och då går det inte ;-)

Jag får väl börja prata för mig själv här på kvällarna så att hon hör min röst hela tiden...

2 kommentarer:

  1. Hahaha, vad gulligt att hon "tror" att hon heter älskling :-).

    Jag måste säga - lite till mitt försvar när det gäller kommentarerna (generellt sett har jag dock varit lite dålig på att gå på bloggingrunda nu ett tag) - att det är något med just din blogg - vet ej om det är layouten eller vad det är, som gör att jag har problem med den ganska ofta. Både hemma och på jobbet tenderar den att hänga sig lite nu och då och ett par gånger har den också löpt fullständigt amok och öppnat typ 50 fönster i en hejdundrande hastighet som jag inte har kunnat stoppa med mindre än att jag har tryckt på knappen på datorn.

    Så, jag läser oftare än jag kommenterar - just för att den konstrar sig lite för mig.

    SvaraRadera
  2. Jaså, vad konstigt...
    Jag är ju som sagt totalt okunnig om sådant här :-)

    SvaraRadera