tisdag 20 oktober 2009

Premiären på BVC

har vi klarat av idag. En positiv upplevelse måste jag säga. Jag gillade sköterskan, hon var lätt att prata med och jag fick intrycket att hon verkade vara insatt i adoptionsfrågor. Hon kommenterade vår anknytning och sa att hon tydligt såg hur lillan vände sig till mig och hon tipsade om den öppna förskolan för adopterade barn som finns i stan. Hon erbjöd mig att gå med i en föräldragrupp eller få enskild information om det var något jag funderade över och hon var allmänt sympatisk tycker jag. Jag rådfrågade henne om min lilla tjejs matvanor. Hon äter det mesta med god aptit - utan just mat. Där är vi på smakportionsnivå fortfarande och jag tycker att det går lite väl långsamt framåt och har börjat fundera på om jag borde dra ner på välling och gröt så att hon skulle bli lite mer hungrig. Samtidigt tar det emot - hon äter och växer och verkar må bra och sköterskan tyckte att jag skulle fortsätta att ta det lugnt och låta henne äta det hon vill ha. Ett råd i min smak! :-)
Sedan blev det ju inte sämre av att jag hörde henne säga till sin elev när vi lämnat rummet "vilken otroligt fin liten flicka". Kanske var hon så smart så hon förstod att mamman hörde henne - men i så fall funkade det. Hon fick 5 + av mig - så klart att man får det när man ser vilken otroligt fin liten flicka jag fått äran att ta hand om. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar