torsdag 11 februari 2010

Konstig dag

Idag var första gången på länge som vi inte hade något inplanerat och följdaktigen första gången på länge som jag skulle kunna ta en tupplur tillsammans med lillan. Och vilken tupplur det blev - hon (och jag) sov i 2 timmar först och sedan när vi mornade oss i soffan så somnade hon om i famnen hos mig - och då sov jag med - i ytterligare en timme. När vi väl vaknade så var det långt efter matdags + att det var dags att tvätta. Men mitt första tvättförsök i den nya lägenheten misslyckades - någon hade tagit tiden... Morr... Hoppas det var en engångsföreteelse för annars kan det bli jobbigt. Jag bestämde mig för att sluta sura och passa på att gå ut i solen ett tag istället. Vi hade en härlig pulkåkningsstund innan vi gick in igen men eftersom jag inte kommit fram till de lådor och säckar som innehåller våra kläder så behöver vi verkligen tvätta!

Lillan har varit lite ledsen idag, inte haft någon jätteaptit och sovit mycket - sov ännu en gång innan middagen. Hon ville heller inte bada på kvällen - något är inte riktigt som det ska. Jag hoppas att hon inte är på väg att bli sjuk. Det kan kanske vara en reaktion på en väldigt intensiv gårdag även om jag inte märkt av något sådant tidigare. Ja, ja, vi får se hur morgondagen blir. Jag är så van vid att hon ska vara på solskenshumör men det kan hon ju inte alltid vara.

Idag har jag också ringt och bokat in ett besök på förskolan som ligger här mittemot. Jag har så mycket frågor och tankar så jag är rädd för att jag inte kommer att kunna få fram något vettigt. ;-)
Det är mycket som är viktigt för mig när jag ska välja förskola till min skatt, men jag hoppas att jag ska tycka att den här verkar bra eftersom det onekligen vore praktiskt. Tyvärr är det 1-5årsavdelningar - jag föredrar små- och storbarnsindelning, men jag får väl höra hur de tänker kring det...

Tänk att jag ska bli förskoleförälder till hösten någon gång. Stackars pedagoger ;-)

1 kommentar:

  1. Hoppas det är en reaktion och inte en sjukdom på gång.

    Skriv ner dina frågor o lita till magkänslan.

    Lycka till

    SvaraRadera