söndag 21 februari 2010

Jaha, vart ska jag börja?
Jag börjar med förra veckans nyårsfirande som var lyckat och roligt och rörande och intensivt.
Det var så kul att träffa alla barn och mammor, så rörande att vi nu är där - mitt i livet - med våra barn. Superintensivt - särskilt för mig tror jag eftersom min lilla dotter var supertrött och då reagerar som hon brukar om hon inte kommer till ro - med att hålla igång allt vad hon kan...
Det blev inte mycket tid för samtal för mig och inte för att njuta av den goda vietnamesiska maten heller. Jag kom hem tokhungrig och kokade en gryta makaroner ;-)

Firandet förde också med sig något som jag tror är en blivande klassiker i lillans liv - ni vet de där historierna från ens barndom som berättas om och om igen - jag tror att vi kanske skapade en sådan.

Efter maten var det fikadags och det bjöds på glass. Min lilla tjej har inte ätit/fått äta sötsaker än (förutom på sin ettårsdag men då spottade hon ut glassen hon fick smaka på) Det är inget jag bestämt innan och jag hade heller inte trott innan jag fick lillan att jag skulle bli så restriktiv med det. Nåväl - jag berättade i alla fall att hon inte åt glass eller några sötsaker men betonade att det inte var några problem. Jag hade frukt med mig till henne "och hon är inte intresserad i alla fall". Nåväl - alla fina barn och mammor satte sig ner för att fika men det dröjer inte länge förrän dottern tar sin fruktskål och slänger den över axeln. Jag fick krypa ner på golvet och plocka vindruvor och mandarinklyftor och när jag sedan tittar upp så ser jag lillan med händerna och munnen full med glass. Hon högg glatt in på min portion medan jag plockade frukt...

De andra skrattade gott åt mig och mina "min dotter är inte intresserad i alla fall" och lillan fick sin första riktigt glass-portion.

Det är bara att inse - det är lillan som sätter dagordningen i den här familjen - det är bara för mig att hänga med ;-)

Jaha, jag skrev att jag skulle börja med nyårsfirandet men jag slutar utan att skriva något annat... Övriga händelser får vänta till en annan kväll.
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar