lördag 27 februari 2010

En orolig dag

Lillans kusiner - mina högt älskade systerdöttrar - befinner sig just nu i Mexico med sina föräldrar. De skulle ha åkt förra året men eftersom jag väntade hem lillan så valde de att skjuta på resan. (nu hade de ju hunnit gott och väl men vi visste ju inte när hon skulle få komma hem)

Den tid de skulle ha varit där förra året så bröt svininfluensan ut i landet och jag var såå tacksam att de inte var där!
Men idag när tsunami-varningarna började komma in så var oron tillbaka. Vi fick tag i dem som inte hört något om jordbävningen i Chile och nu verkar ju värsta faran vara över. (för Mexico alltså - man blir smått egocentrerad i katastrof-tider)

Jag längtar bara tills de är hemma nu - de ska vara borta i 2 veckor till! De har en fantastisk resa - det vet jag. De bor på ett center för handikappade barn där min syster och svåger arbetat som volontärer innan barnen fanns - och givetvis lär sig barnen en massa saker om livet som är väldigt värdefullt att ha med sig. Men jag - jag vill bara ha dem hemma i trygga Sverige igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar