söndag 29 november 2009

Advent

Jag fullkomligt älskar advents- och juletiden. Håller fast vid traditioner och bara myser dagarna i ända. Det är en härlig tid för en sådan som mig att arbeta på förskola för då får man verkligen frossa i julförberedelser, luciasånger, pepparkaksbak o dyl. Och nu är det dags att fira advent och jul med min egna lilla unge! MYSIGT!!!
Nu har jag ställt fram en del pynt och på hedersplatsen står 2 änglar - en som ser ut att ha asiatiskt ursprung och en med afrikanskt.

Jag köpte en uppsättning till min förskola för några år sedan - där är de flesta barnen av just afrikanskt eller asiatiskt ursprung - och kort därefter köpte jag egna till mig.

Under de år jag haft dem så har jag undrat om jag kommer att ha en liten asiatisk eller afrikansk riktig ängel hos mig någon gång. Nu är hon här - min lilla vietnamesiska älveflicka... (och jag tänker inte ens skriva något om den lilla envisa tanken som dyker upp - kommer det kanske att finnas en liten afrikansk ängel här någon gång i framtiden också. För det är ju så att jag antagligen skulle kunna komma fram i köerna till ett afrikanskt land om några år - men det skriver jag inget om - nej då ;-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar