måndag 23 november 2009

vaccinerad

Idag lyckades jag få min lilla tjej vaccinerad mot svininfluensan. Känns skönt! Jag hoppas hon inte blir dålig av sprutan nu bara - de flesta småttingar jag känner har faktiskt blivit sjuka men hon fick sprutan i morse och än så länge har jag inte märkt något.

Än har jag inte behövt klara av att lillan är sjuk - blir intressant att se hur jag kommer att hantera det när det väl är dags. ;-)

Lillan har faktiskt slutat med de lite besvärliga vanorna hon hade för ett tag sedan att knipa igen munnen vid tandbostning och vända tallriken upp och ner vid måltiderna. (eller jag vågar inte tro att hon har slutat men hon har inte gjort det på ett bra tag i alla fall) Men jag hade föredragit dem framför hennes nya vana att snabbt som blixten ställa sig upp i matstolen. Jag fattar inte hur hon kommer upp så snabbt!!! Totalt livsfarligt ser det i alla fall ut. Idag klättrade hon också upp på tripptrappstolen från golvet. Ställde sig på fotplattan och försökte även komma upp i sitsen men jag avbröt henne. Gah! Den där lilla vingliga tjejen som ramlar och slår sig även om hon bara ska gå på ett slätt golv.

Min älskade lilla skruttunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar