tisdag 10 november 2009

Var på jobbet idag och lämnade en del saker. Där träffade jag en pappa till ett av barnen som gratulerade mig eftersom jag fått barn och konstaterade att han inte sett mig på länge och att han då trodde att jag kanske fått barn. Min kollega (som jag beklagade mig över innan sommaren i bloggen tror jag) säger då - nej, det är inte så, hon har adopterat. Han tittar då på henne och säger - ja, då har hon ju fått barn, det har väl ingen betydelse på vilket sätt!

Och jag kände mig så mycket närmare denne djupt religiösa muslimska man med fru och 4 barn än någonsin kollegan som också är en ensamstående mamma med rötterna i samma landsända som jag själv!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår inte vad det är med en del människor!

    Såå bra att han svarade henne direkt - hoppas så att hon såg lite lagom avsnoppad ut! :-)

    SvaraRadera
  2. Det gjorde hon faktiskt.:-) Hon började stamma lite
    Ja, det finns verkligen korkade människor - kan inte uttrycka det på något annat sätt.

    SvaraRadera