fredag 27 november 2009

Fotografering

Idag hade jag beställt tid hos en fotograf för lillan. Hennes båda kusiner blev fotade i ettårsåldern och jag/vi tänkte att det skulle vara roligt med kort från samma ålder på henne. Men tji fick vi! ;-)
Min lilla tös vägrade nämligen att lämna min famn. Hennes lilla rumpa var i mitt knä heela tiden fast hon var så frestad så frestad att undersöka allt spännande fotografen ställde fram. Hon sträckte sina armar och överkroppen i en båge för att nå - men lämna mamma -nähä!
Vi fick ge upp utan att ha fått ett enda foto av henne. Tråkigt så klart och synd om fotografen som slösade bort sin tid på oss men man får se det från den positiva sidan - hon vet vem hon hör hemma hos ;-)

Nu vet jag inte riktigt om jag ska ge samma fotograf en chans till, kanske går det lättare nästa gång när hon känner igen honom och miljön men jag är faktiskt tveksam. Hon var så långt ifrån att våga släppa taget.
När vi kom och hon satt i selen så hälsade hon så glatt på honom och han sa då att hon var ju lätt att få kontakt med ;-)

Igår var vi på ettårskontroll. Hon fick ingen spruta eftersom vi nyss tagit svininfluensavaccinet så vi ska dit igen om ett tag, men hon blev i alla fall undersökt och mätt och vägd.
Hon har tydligen växt 3,5 cm på 6 veckor! Är det verkligen möjligt eller har någon av mätningarna blivit fel tro?
Hennes första månad i Sverige växte hon 1/2 cm och nu alltså 3,5... Jag tvivlar lite faktiskt.

Min fina fina tös - ikväll översköljdes jag igen av den största tacksamhet när jag vaggade henne till sömns. Jag är så tacksam över att jag har fått henne i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar