fredag 4 december 2009

flytta?

Jag vet inte hur många gånger jag har suckat att jag gärna skulle vilja bo kvar här men att jag skulle behöva ett rum till och lite färre trappor. Och när jag så smått börja kolla på lägenheter till salu så är det en sådan lägenhet ute - ett rum till och en halvtrappa upp istället för 3,5.
Synd bara att det inte bara är jag som vill ha den ;-) Jag ska i alla fall få den här lägenheten värderad på måndag och försöka få lånelöfte från banken - det är bara att hoppas att budgivningen inte hunnit springa iväg för långt.
Jag har verkligen inte sett fram emot att behöva flytta men skulle jag få den så känns det bara kul!

Jag skulle kunna bo kvar här något år till men jag måste flytta senast i vår känner jag. Jag vill veta vart jag ska söka förskola till lillan så småningom och jag vill besöka, läsa om, spionera på ;-) de olika förskolorna innan jag söker. Det känns så främmande att vara ifrån henne ens en halvtimme - har ingen längtan efter det alls. Visst kan jag tycka att det är skönt när hon sover för natten och jag kan göra vad jag vill - men lämna henne och göra något utan henne - nej, det finns inte.

Lilla lilla hjärtat mitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar