lördag 19 december 2009

Nu har det gått några dagar sedan jag skrev igen - den händelserika dagen gick bra så när på att jag hade nackspärr och bokade av barnvakteriet. Att passa en 5-åring och en 2,5-åring på kvällen när lillan antagligen hade varit trött med nackspärr kändes som överkurs. Som tur är blev barnens höggravida moder bara glad - hon fick en ursäkt att hoppa över sitt personalmöte eftersom de inte hade någon annan som kunde passa barnen.

Nåväl - till min stora lycka så gjorde det inte ont i nacken att bära lillan i selen - bara att få upp och ner henne så det funkade bra i alla fall.

Min socialsekreterade beundrade henne efter alla konstens regler så klart ;-) och den 12/1 går vårt fall upp i nämnden. Först fick jag för mig att det var då adoptionen går igenom men det är det ju inte - sedan ska beslutet tas i tingsrätten. Den 12/1 är en väldigt speciell dag för det var då jag fick barnbesked och det hade ju varit häftigt om adoptionen gått igenom på ettårsdagen av bb, men nu får vi ju ytterligare ett datum att fira.

Efter socbesöket gick vi till mäklaren och skrev på otaliga papper. Fick lite flashback från ceremonin i Vietnam faktiskt då jag satt med en nyfiken liten tjej i famnen och försökte få till min namnteckning även om de papper jag skrev på i augusti var LITE mer betydelsefulla och situationen LITE mer högtidlig ;-)

Men - nu har jag i alla fall köpt lägenhet - nu ska jag bara sälja den här... Håll tummarna!

När vi väl var färdiga så gick jag genom snöstormen till bilen och lillan slocknade i selen, fortsatte att sova när jag satte henne i bilen, åkte hem, tog ur henne ur bilen, bar upp henne och tog av henne ytterkläderna och lade henne i sängen. Då är man trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar