torsdag 30 december 2010

Tänkte fel

Vi har ju varit hemma i 1,5 år redan i mars - inte i maj som jag skrev. Vi blev ju familj i augusti-09 och kom hem i september.
Har ju ingen betydelse men i allafall.
(vilket betyder att det snart är dags för återrapport igen :-))

Och angående att bli godkänd så är jag egentligen inte orolig alls och det är en stor skillnad mot förra gången då jag oroade mig för i stort sett allt ;-)

Men - kanske borde jag vara lite orolig ändå, för den enda saken som jag inte ens hade övervägt att det skulle vara ett problem var min ekonomi och förra gången så tyckte min hemutredare att hon måste diskutera det med sin chef innan hon kunde godkänna mig. (sedan - när jag efter nästan 2 månader i vånda över bl a jul och nyår ringde upp henne för att få besked så verkade hon inte komma ihåg att hon ifrågasatt det alls i och för sig)
Och nu jobbar jag alltså deltid och har redan ett barn att försörja :-)
Men - man kan ju se det som att jag nu visat att jag klarar av att försörja ett barn och att jag vet vad det innebär - så nej, jag tänker inte oroa mig för det nu heller...

5 kommentarer:

  1. Nej, det torde ju gå att argumentera för.

    SvaraRadera
  2. Oj, så spännande! Som tröst kan jag berätta om en annan ensamstående i Uppsala som fick veta att hon skulle ha si och så mycket sparat på banken innan hon kunde bli godkänd, inför första adoptionen. Hon fixade det - och då hade hemutredaren glömt att hon alls haft det kravet! Till syskonmedgivandet fanns det inga såna ekonomiska krav alls, trots att det var samma utredare och där redan ju fanns ett barn... Supermärkligt, men men :) Så det borde väl gå bra för dig med :)

    Kram, Helena

    SvaraRadera
  3. Just ja, jag glömde ju att säga "lycka till", fast jag tror inte att du behöver det för det kommer så klart att gå galant :)

    SvaraRadera
  4. Måste säga att jag inte blir särskilt förvånad över ditt exempel ;-)

    Tack för lyckönskningen!

    SvaraRadera
  5. Håller på med min andra utredning och härom dagen ringe soc. De ville ställa in närverksmötet och diskutera min ekonomi och mitt boende!? Fattar ingeting! Tycker vi har talat om detta både fram och tillbaka. Får känslan av att det försöker hitta fel så de inte kan ge medgivande. Har haft denna känsla från start. Varje fråga ställs 4-5 gånger men på olika sätt. De verkar aldrig nöjda med de svar de får. Trodde verkligen att det skulle flyta på denna gång och framför allt trodde jag inte de skulle ta upp min ekonomi SÅ ingående som de verkar vilja göra. Så jag kan förstå din oro. Håller tummarna för att det går bra för dig! Håll oss underrättade!!

    SvaraRadera