onsdag 12 januari 2011

För två år sedan

den 12:e januari 2009 ringde telefonen!
Mina handlingar var färdigöversatta i Vietnam sedan några veckor tillbaka och jag gick med mobilen i fickan HELA tiden.
Jag hade bestämt mig för - men ännu inte fixat - att lägga in en annan ringsignal för samtal från BFA för att slippa åka berg- och dalbana varje gång det ringde.
Och så var jag på jobbet, inne på grannavdelningen av någon anledning när jag fick telefon på jobbnumret.
Hjärtat gjorde en kullerbytta redan innan jag hörde att det var Maria och när det var hon som sa "Nu ringer jag med roliga nyheter" HERREGUD!!!
Vilken otrolig lycka!Jag kommer precis ihåg hur det kändes men kan inte riktigt sätta ord på det.
Och sedan när jag fick bilderna på min lilla lillla tjej - sedan den sekunden var hon mitt barn! Jag minns att jag tänkte att oavsett vad läkarrapporten säger (jag fick bb innan läkarrapporten var översatt från Vietnamesiska) så är det här mitt barn (så klart - men jag tänkte så)
Sedan den dagen är ingenting sig likt. Självklart kom den stora förändringen när jag väl fick träffa henne många långa månader senare - men redan då förändrades mitt liv!

Jag lägger in en länk (igen) till en av mina väntanssånger.

http://www.youtube.com/watch?v=njZTmwnItS4

Älskade älskade unge - är så lycklig över att ha dig i mitt liv. Och tacksam till själva livet över att ha fått den möjligheten!

3 kommentarer:

  1. Ja, tänk de få sekundrar som förändrar allt - för evigt och för alltid! Här fick vi ett mail den 2 januari ett år tidigare med ämnesraden "Försökt nå Er" ... Jag undrar så vad man gör och hur det blir nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter!! Grattis :-)

    SvaraRadera