lördag 12 november 2011

Oj oj oj

vad vi kalasar!
Kalas idag och kalas imorgon - sedan är det färdigkalasat för denna gång.
Och vad roligt det är att ha en treåring! :-) <3

Och oj oj oj vad glad jag blev idag då jag läste detta:
http://www.adoptionintegrity.com/2011/11/11/vietnam-ratifies-the-hague-adoption-convention/

Vietnam verkar ha skrivit under Haag-konventionen 1 november och 1 februari börjar den gälla.
Det var det här som saknades från deras håll och nu är det gjort.
Hoppas hoppas hoppas att Sverige kan få godkänt att starta upp adoptioner sedan.

Jag hade nu i dagarna börjat ställa in mig på att det inte kommer att bli Vietnam igen för mig.
Och funderat fram och tillbaka och nästan landat i att jag skulle försöka få adoptera från Nigeria.
Min plan var att vänta till nästa höst (och då hoppas att jag skulle vara framme och få skicka handllingarna) Då fyller jag 39, min älskade unge blir 4 och till Nigeria kan man skicka med medgivandeålder inte fyllda 3...
Det som oroar mig med Nigeria är att det verkar vara en tuff resa/vistelse i landet - inte för min egen del men för min lillas skull. Men jag hade ändå landat i att jag nog tror att det skulle kunna gå -att vi skulle försöka.

Och så läser jag den här nyheten om Vietnam idag då - och blir tårögd direkt!
Känslorna finns där - jag skulle så gärna vilja få ett barn till från Vietnam - det är bara att inse!
Självklart så är det viktigast att få barn - inte vart barnet kommer ifrån, självklart skulle jag få samma känslor för ett annat land om mitt barn kom därifrån och redan innan jag fick min A så var jag i Nigeria och vände känslomässigt.
Jag försökte få bli pilotfamilj när de öppnade - det blev jag inte men fick veta att "de hade mig i åtanke" och jag fick PM om processen utskickad och jag drömde och hoppades.

Men nu fanns mitt barn i Vietnam och nu kommer Vietnam för alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

TÄNK om det öppnar igen - tänk om det finns ett litet syskon till min A där!

Och skulle nu inte mitt barn finnas där så är jag ändå glad för de barn som i och med detta kommer att kunna få föräldrar (och för de föräldrar som får barn också)

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det öppnar fort, kanske redan under 2012. Problemet är nog att det fortfarande är lite oklarheter med hur processen går till (iaf säger BFA det)

    SvaraRadera
  2. Ja tänk om de kunde öppna under 2012.
    Jag vågar inte hoppas - och jag får ingen bild av hur stor vikt MIA lägger vid att ett land är anslutet till Haag-konventionen.
    Intressant att höra vad BFA säger.
    AC fick ju avslag på sin förra ansökan men förhoppningsvis börjar det klarna i landet.

    SvaraRadera
  3. Åh gud... Tänk om. Tänk om jag får komma tillbaka dit där jag började i tanken, innan inseminationer, ivf och ed...

    SvaraRadera
  4. fc - nu såg jag din kommentar!
    Ja tänk om...
    Håller verkligen tummarna för dig - att du får ditt barn i famnen till slut - oavsett vilket sätt det till slut blir.
    Och tänk om ditt barn finns där i vackra Vietnam!
    Visst har du bra kötid? (kommer ihåg dig från gamla forum även om det dröjde innan jag förstod att det var "du")
    kram

    SvaraRadera