tisdag 22 november 2011

läkarundersökning på fredag

och ett av två referensbrev på väg in.
Det andra är säkert också på väg men där har jag inte fått det bekräftat.

Nu är bara frågan om jag ska försöka få till 4 träffar med hemutredaren fast det verkar som om hon tycker att vi setts tillräckligt nu.

Jag ringde till AC och frågade - eftersom jag hört att Kina kräver 4 träffar.
De svarade att det var lugnt så länge som det inte framgick av utredningen att vi hade haft färre.

FFIA däremot säger tydligen att det ska framgå att man har haft 4 träffar.
Törs jag lita på AC tro?

Kanske ska maila min hemutredare och fråga hur tänker skriva...

Vietnam, Kina, Nigeria - eller kanske kanske Lesotho - eller någon annan stans eller inte alls...
Jag vet inte vart vi kommer att hamna till slut.

Men nu ska jag fixa det där medgivandet först och främst.

6 kommentarer:

  1. Tycker du ska lita på AC, behövs det så kan man alltid komplettera i efterhand. Se bara till så det skrivs en del om föräldrautbildningen du gick förra gången, samt att du har 3 referenter i hemutredningen.
    Spännande! Nu är du på G igen!

    SvaraRadera
  2. Aha - behöver jag ha tre referenter i HEMUTREDNINGEN?
    Jag behöver bara ha 2 men tänkte att det kan jag komplettera i efterhand om det blir Kina...
    Kanske ska ringa AC igen då ;-) eller be om att få ett referensbrev till...
    Tack för kommentaren - och ja, det är spännande och det känns som att jag lutar mer och mer mot någon gång än inte alls :-)

    SvaraRadera
  3. Tänk också på att Kina vill att syskonet ska vara över 6 år vid singeladoption... :-(

    SvaraRadera
  4. Ja men både AC och FFIA har svarat att det kan vara möjligt att Kina gör undantag för det.
    Kina har gått ut med att de kan göra vissa undantag i kraven när det handlar om special focus-barnen och ålder på syskon kan alltså kanske vara ett sådant undantag.
    Men visst - det vet jag inte och frågan är hur man får reda på det - om man måste skicka en ansökan innan man får svar.
    Annars så är det ju faktiskt bara 3 år tills min dotter är 6 ;-)

    SvaraRadera
  5. Ja, men så länge behöver du ju inte vänta. Jag har också hört om amerikanska singlar som fått undantag för åldersregeln, det värsta är väl om man redan sett ett barn och frågan ställs i efterhand...det vill man ju gärna ha svar på innan menar jag...

    SvaraRadera
  6. Ja precis!
    Så vill man ju inte ha det.
    Det är mycket om och men - men det känns hoppfullt att det någonstans någongång kan finnas ett barn till till vår familj

    SvaraRadera