torsdag 27 oktober 2011

hämtade posten idag

och där låg ett brev från kronfogdemyndigheten och mitt hjärta slog ett dubbelslag - VAD HAR JAG GJORT? Inte kan jag hamna i deras register nu!
Men sen kom jag på att jag ju själv beställt utdraget inför hemutredningen :-)
När jag kom på det (det tog väl bara en millisekund) så kom jag också på att jag ju beställt ett utdrag från försäkringskassan - och att det mycket väl kunde vara det som min blivande treåring slet och drog och vek längs perforeringen på ;-)

Det var det också - och jag hann rädda det. Det är ju tur att de här utdragen är till hemutredaren - inte till några myndigheter någonstans i världen då allt måste vara snyggt, prydligt och i sin ordning...

När jag samlade papper till Indien (under de där veckorna då Vietnam stängdes och övergångsreglerna inte kommit än) så fick jag ett intyg från banken där de skrivit ner mina tillgångar i dagens dollarkurs, samma dollarkurs som skulle användas på en mängd andra handlingar.

Det där bankpappret öppnade en vän till mig medan jag var på jobbet. (med mitt goda minne - jag hade så bråttom med alla handlingar och ville spara in tiden och veta om jag fått rätt papper.)
Han råkade då riva sönder pappret!

Kris och panik - i det stressade tillstånd som jag var i då så var det en katastrof.

Kom och tänka på det idag och inser att jag nog får tänka på våra postöppnarrutiner i framtiden - för risken att min lilla ivriga hjälpsamma dotter skulle kunna riva sönder viktiga papper är nog inte obefintlig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar