tisdag 21 februari 2012

Och så var de på väg

till AC - kopiorna på mina handlingar.
Och med ett personligt brev som jag tyckte var svårt att skriva men ändå skrev.
Tankar kring länder, ålder, SN - jag vill vare sig låsa in och begränsa mig men jag vill heller inte göra något förhastat.

Den här gången måste jag tänka mycket mer på de val jag gör - eftersom de påverkar min A också.

Ibland tänker jag att min första adoption hade varit en perfekt andra-adoption.
Ett litet barn som knöt an lätt och ville ha närhet, en hämtresa på 3 veckor, välordnad vistelse och vi var hur omhändertagna som helst.
Paradishotell på paradisstrand, barnpool, lekrum etc etc - hade inte känts svårt att ha med en säg 4-åring där.

:-D

1 kommentar:

  1. Håller med, andra adoptionen är lite mer att tänka på. Nu är det inte bara oss det gäller, utan en liten person till.
    Samtidigt som erfarenheten gör oss mycket mer förberedda. Tricky!

    SvaraRadera