måndag 27 februari 2012

Galet glad - som sagt...

Adoptionscentrum har alltså fått auktorisation för Vietnam - jag trodde faktiskt inte att det skulle gå så fort! :-)

Och som Kix skriver i kommentaren innan - vilken timing för mig!

Vietnam tillträdde Haagkonventionen den 1 februari, veckan efter fick jag mitt medgivande, förra veckan skickade jag in det - och nu har AC fått auktorisation!
Tjohoo!

Nu ska de ju ansöka i Vietnam om att få licens men jag tycker att informationen från AC är väldigt hoppfull. De brukar vara såå försiktiga med att ge positiv information som inte är bekräftad. Nu skriver de om att de hoppas skicka ansökningar redan under 2012.

Jag har återigen gått igenom alla kölistor till alla länder hos AC för att se hur jag ligger till. (även om jag vet att sådana som jag ju inte syns)
Jag hittar ett par med längre kötid och 3 singlar.
Paret köar bara till Sydkorea och kommer säkert få möjlighet att skicka dit.
De ensamstående köar inte till alla länder som man som ensamstående kan adoptera från så jag hoppas att de kommer fram i sina köer till "sina" länder ;-)

Om inte annat så är jag ju långt framme i vilket fall som helst.

Jag blev så glad när jag läste nyheten. Så glad att lilla A nästan blev rädd ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar