tisdag 6 december 2011

Ringde AC

idag igen - tredje gången alltså under hösten - ja ja, för nästan 3000 kr om året i snart 6 år så får man väl vara lite besvärlig. ;-)

Jag ringde alltså igen för att höra om Kinas krav på utredningen och det känns lite osäkert tycker jag.

Jag får samma svar - nej, det behöver inte stå att man träffats 4 gånger, nej, man behöver inte tre referensbrev i utredningen - man kan lägga till det senare, nej, man behöver inte referensbrev från förskolan etc etc.

Jag måste ju kunna lita på dem - de sitter ju där och svarar på frågor om detta i sitt yrke. De om några vet ju vad som krävs och borde inte slarva med svaren MEN det känns som om jag kommer med nya påståenden som de inte känner igen med mina frågor och att det därför känns lite osäkert att få så snabba svar som jag får.

Men jag får helt enkelt lita på det här nu - jag kör på.
På torsdag får jag det sista referensbrevet i handen och skickar in de sista papprena till hemutredaren. Sen får vi se hur lång tid det tar för henne att skriva utredningen och när det sen går upp i nämnden.

Jag ligger ganska lika i tid som vid min första utredning. Då hade jag hembesöket som sista punkt i utredningen och det hade jag veckan efter lucia.

Då gick mitt fall upp i nämnden i slutet av februari - kanske kan det bli något liknande den här gången. :-)

2 kommentarer:

  1. Då ligger vi verkligen lika i utredningen. Vi skickar in våra sista pepper till utredaren idag och kommer att gå upp i nämnden i februari någon gång. Ska ha ett sista möte den 21:a.

    Det verkar som om organisationerna alla ger olika svar på Kinas svar. Vi har t ex fått veta att vi ska ha tre referenter och gärna en från förskolan av dessa, men inget krav. Någon på FL hade däremot fått veta från sin organisation att referent från förskolan var ett krav. Känns lite märkligt att de ger så olika svar, men man måste ju lita på sin organisation.

    Kram från Humblebee

    SvaraRadera
  2. Nä, man måste nog lita på de personer som har det som yrke, men visst måste det finnas utrymme för ifrågasättande och funderande. På något sätt är det ju bra att du fått samma svar från dem flera gånger nu... Hoppas på gk i februari!! Go girl!

    SvaraRadera