onsdag 21 december 2011

Hemutredningen är på väg hem till mig

för genomläsning.
Jag vet inte om jag får den idag eller om den får åka med eftersändningen till min barndomsort - för här ska firas jul! :-)

Min utredare skrev att jag ska se det som ett första utkast och att jag ska komma med förslag till ändringar vilket känns skönt att hon är så tydlig med.
De två tidigare utredningarna jag har fått har jag behövt be om ändringar i - dels rena faktafel men också kring önskemål om ålder o dyl.

Ska bli intressant att se hur hon uttrycker sig nu. Jag hoppas att vi blev ense om att det ska stå minst ett år yngre än min A - inte en högsta ålder på barnet utifrån min dotters nuvarande ålder.
Alltså - hon tänkte först skriva inte äldre än 2 år för att barnet ska bli minst ett år yngre än dottern, men jag vill alltså att det står just - så ett år yngre än...
eller född tidigast...

På tal om dottern så har hon den senaste tiden upprepat att hon INTE vill bli storasyster - absolut inte! Hon vill inte bli mamma heller eller vuxen säger hon - hon vill bara vara som hon är nu.

Jag har inte pratat syskon med henne alls men så klart kan hon ha snappat upp något när jag pratat med andra även om jag försöker tänka på vad jag säger och inte heller pratar om det med så jättemånga.

Igår vaknade hon i alla fall upp och sa - men nu vet jag - jag vill bli en syster, inte en storasyster!
Jag vill ha en lillasyster och vara en syster - så vill jag att det ska bli!

Hon hade upprepat det på förskolan - hon vill vara syster men inte storasyster...

Och i morse sa hon att hon ville att mamma skulle få ett barn till - bara jag köpte en ny barnstol så att hon kunde sitta på sin. Det andra barnets stol skulle stå precis bredvid hennes och hon skulle hjälpa till och mata barnet och barnet skulle få låna hennes dockor minsann ;-)

Jag kanske ska meddela min utredare det - min dotter vill inte alls bli storasyster så var snäll och ändra åldersrekommendationerna tack ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar