torsdag 11 mars 2010

Papper, papper...

Hmm, jag kan inte kommentera mina egna inlägg - så fort jag försöker göra det är jag utloggad så jag svarar här.
Ja, jag har förstått från mina AC-vänner att de inte behöver legalisera sina handlingar till återrapporten, men det måste alltså vi som adopterat via BFA.

Jag var hos NP igår och han berättade då att det kostade 500 per stämpel och jag behövde ju 2 - 3 likadana översättningar skulle legaliseras. Han sa då att det blir ju väldigt dyrt, jag kan kanske ge dig lite rabatt om det inte är för mycket jobb så jag hade goda förhoppningar om att åtminstone få någon 100-lapp nedsatt när jag hämtade handlingarna idag, men icke - det var tydligen mycket jobb att göra tre kopior ;-)

Kan ju säga att det inte kändes roligare att lägga ut pengarna när jag fick höra att lillans barnhemskompis föräldrar fått betala 300 - för alltihop där de var. De lämnade även in sin rapport dit istället för att få hemutredarens underskrift och betalade trots det alltså 1200 kr mindre än mig.

Lite surt men om jag inte ger mig in i den här cirkusen igen någon gång så var det sista gången jag behöver hålla på med det här. Skönt!

Det är stor skillnad att hålla på och fixa intyg och papper och stämplar nu tycker jag mot när jag samlade papper för att skicka inför adoptionen. Då var det en väg till mitt barn - nu är hon ju här - nu känns det bara meckigt...

Men att rapportera om hennes utveckling och skicka kort på henne är ju kul - hon är ju så fantastisk!

1 kommentar:

  1. Aha... Där ser man. Men det kommer bli dyrt för dig. Känns väldigt skönt att det är slut på utgifterna (förutom översättningarna förstås) för min del.
    /Malin

    SvaraRadera