torsdag 8 mars 2012

Vabbar

och segar...
Min älskade dotter har varit frisk i ett helt år - inte en vab-dag förrän för någon vecka sedan.
Och så nu då - när jag var kallad på arbetsintervju - eller åtminstone förintervju till ett jobb som jag verkligen vill ha. Ett jobb jag tror att jag har svårt att få men vill ha...

Måndag kl 11 skulle jag vara på plats - och på söndag eftermiddag börjar dotterns bli hes och modern nervös. Och visst - sen söndagkväll är dottern en kamin!

Även om en arbetsgivare så klart förstår att sådant kan uppstå och även om jag så klart kommer att berätta att jag är ensam med ett förskolebarn så känns det ju inte optimalt att inte kunna komma till en intervju.
Men mina underbara föräldrar satte sig i bilen direkt då de vaknade och körde 25 mil för att komma hit och passa dottern - och jag kunde gå på intervjun! <3

Jag är så lyckligt lottad som har den familj jag har.
Hur intervjun gick?
Jag vet inte - de första kallelserna för en ev andra intervju går ut nästa vecka - vi får väl se om jag blir kallad...

3 kommentarer:

  1. 25 mil? Vilka fantastiska föräldrar! Hoppas du får jobbet som du så gärna vill ha då! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ja jag har verkligen fantastiska föräldrar - och resten av familjen med. <3
    Lillan och jag är på ett sätt en liten familj men på ett annat en del av en stor!

    Och idag blev jag kallad till intervju nästa vecka - spännande!

    SvaraRadera