onsdag 15 september 2010

ett litet tillägg

Jag skrev ett inlägg till som försvann för att jag tappade uppkoppling *grr*

Men vi har varit på föräldramöte också - jag och lillan. :-)
Jag fick dispens att ta med henne och hade väl sagt en gång eller två till folk att jag hoppades att hon skulle vara tyst.
Jag har nämligen fått lämna ett jobbmöte och ett dop för att skruttan pratade så in i vassen. Hon skötte sig inte illa på något sätt -men babbel, babbel, babbel med hög röst.

Nåväl - när vi kom in på mötet och det är så där lite spänt tyst som det kan vara innan ett möte börjar så säger hon "A vara tyst" vilket fick de flesta att brista ut i skratt. De trodde väl att jag försökt att förmana min lilla älva innan ;-)
Hur som helst så var hon inte tyst överhuvudtaget så jag kunde inte delta på riktigt på mötet :-)

Det var en konstig känsla att sitta på mötet som förälder efter att ha varit på så många möten som pedagog.
Den största skillnaden var nog förresten inte att jag inte var på "andra sidan" utan att det är en så otroligt annorlunda kultur på den här förskolan och den jag arbetar på.
Jag hör utan tvekan hemma på "min" förskola men jag hoppas ändå att det blir bra för min lilla på den här...

Ett tillägg till - jag skrev att jag var glad att pedagogerna läst boken jag gav dem, de har faktiskt inte bara läst den utan också ställt helt nya frågor som tyder på att de börjar koppla.
:-)

1 kommentar:

  1. Kul! Vårt brev blev uppskattat och de sa at tdet var bra för man tänker inte på allt. Vi skrev endast om ordval, inget annat iom att vi ej går där på riktigt.

    SvaraRadera